En halvdag i Edsbyn


Väckarklockan ringde 09.30 denna morgon och ett svettigt spinningpass stod högst upp på dagens "att göra-lista". Ett spinningpass och en helt ny Amanda senare lockade en saftig grape innan det bar av till Edsbyn.

Johans
syster och hennes pojkvän skulle påbörja sin flytt till en större lägenhet så vi beslutade oss för att hjälpa till. Där stod hela familjen Lund, Malins svärmor samt bästa vän och jag - visste inte riktigt i vilken ände vi skulle börja. Vi jobbade på som sjutton och efter fyra timmar var nästan allting flyttat till deras nya, fina och superläckra lya. Jag tror att de kommer att få kanonfint när allting blivit klart. Snälla Malin bjöd på familjepizza och kycklingsallad som tack för hjälpen -  och gudarna ska veta att det var ena rediga pizzor vi fick, de största jag någonsin skådat!

Efter en hård arbetsdag känner jag hur mitt halsonda och feberfrossa börjar krypa sig på. Har därför beslagtagit soffan med lite varm saft. När älsklingen är tillbaka från sin soliga kvällspromenad så ska vi mysa och ha det gott framför tvn med tända ljus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0