100329

Dagarna rullar på och den ena är den andra lik. Denna måndag promenerade jag hem till föräldrarna på Björktjära för att rensa lite bland min gamla saker. Jag som trodde att jag redan slängt det som skulle slängas, men tji fick jag. Några timmar senare stod jag innanför lägenhetsdörren med en plastlåda och två fulla kassar med saker, minnen - värdefulla sådana.

Den gigantiska boll ovan fyndade jag i Thailand men har ej haft ork att pyssla ihop. 30 identiska vita plastbitar skulle tillsammans med en thaibeskrivning bli en taklampa - lät inte helt lockande att ta sig an denna utmaning. Mamma och jag slog dock två kloka huvuden ihop och titta så läcker den blev! Det bästa av allt är att ingen i denna stad har en likadan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0