Nattpyssel

 

Klockan har för länge sedan passerat midnatt och jag är nu hemkommen från kvällens arbete, gick galant! Sitter nu alldeles ensam på soffkanten då syster kastat in handduken, gått och lagt sig i den stora, mjuka dubbelsängen. Perfekt tänker jag, då är den förhoppningsvis uppvärmd och klar tills det är min tur att krypa ned.

Dagens vila gjorde susen, är nu åter pigg som en nötkärna. Har lagt i en växel och knåpat klart med våra soffkuddar nu på nattkvisten, vilket känns underbart - ett steg närmare en färdig lägenhet.

Nu börjar även mina små ögonlock svida och sakta glida nedåt för att snart få stängas. Bäst att gå till sängs nu med detsamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0