En redig brun hög och en liten stinkande kaka...

Vaknade upp denna morgon, packade ihop en del av mina tillhörigheter och tog därefter en förmiddagspromenad i det härliga snövädret. Lill-mazdan stod så snällt parkerad på det vanliga stället, när jag efter promenaden, skulle hämta upp syster på tågstationen för att bege oss hem till mamma och pappa på Hjortronvägen. Katt- och blomvakt står nu på schemat för några dagar framöver.. (inte för att jag tror att blommorna promenerar iväg men katterna lär behöva lite MAT och sällskap.)

Vi blev hjärtligt välkomna av en stark bajs-lukt så fort vi öppnat ytterdörren, och där stod de små liven, så oskyldiga på hallgolvet. Den ena hade lagt en redig brun illaluktande hög på det fina trägolvet och den andra en liten stinkande kaka av annat slag. Jag som hade tänkt att ta hem de små liven till mig något tag men där rök deras chans, ordentligt.

Efter lite skurande och vädrande kom vi på andra tankar och bakade därför lite muffins. Choklad- samt vanligmuffins med äppelbitar.

När smeten var upphälld och fördelad i formar samt den resterande delen uppäten diskade jag och Sara.. Ja ni ser ju själva!

Resultatet blev tillslut en riktig höjdare, ja vi har faktiskt provsmakat!

Detta var vår dag i det stora hela. Nu väntar lite mat och därefter ska lill-mazdan ta min till Tranan för en kvälls arbete. Jag hoppas er dag har varit lika spännande som min!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0